اتصالات استنلس استیل

اتصالات استنلس استیل : فولاد زنگ نزن یا استنلس استیل (به انگلیسی: Stainless Steel) به فولادهایی با مقدار عناصر آلیاژی بالا گفته می‌شود که توانایی مقاومت به خوردگی در اتمسفرهای خورنده و دماهای بالا را داشته باشند. فولادهای ضد زنگ معمولی حاوی حداقل ۱۱ درصدکروم هستند که عامل اصلی مقاومت به خوردگی آنهاست.

این نوع فولاد در برابر زنگ زدگی و خوردگی بسیار مقاوم است و می‌تواند سال‌ها بدون خوردگی و زنگ زدگی باقی بماند. این دستاورد در خیلی از ساخت و سازها دیده می‌شود و دارای کاربردهای فراوان است.

آلیاژهای فولاد زنگ نزن به علت داشتن مقاومت بالا نسبت خوردگی عالی یکی از پر کاربردترین مواد درمهندسی است. این مقاومت به دلیل وجود مقدار زیادی کروم درآن‌ها ناشی می‌شود. مقدار کم کروم، مثلاً ۵٪، مقاومت به خوردگی آهن را مقداری افزایش می‌دهد، اما برای رسیدن به فولاد زنگ نزن، حداقل ۱۲Cr% نیاز است. برابر با نظریه‌های کلاسیک، کروم با تشکیل یک لایه اکسید سطحی که لایه‌های زیرین را از خوردگی محافظت می‌کند، سطح آهن را زنگ نزن می‌سازد. برای ایجاد این لایه محافظ، سطح فولاد زنگ نزن باید در تماس با عوامل اکسید کننده باشد.

استيل ضد زنگ بهترين جنس فلزي براي ساختار تجهيزات فرآوري غذایی، دارویی، شیمیایی و بهداشتی مي باشد.با توجه به استفاده استنلس استیل دراین صنایع و همچنین به دليل حساسيتي که از لحاظ بهداشتی دارد ، این مجموعه با شناخت کامل از این صنایع توانایی تامین لوله اتصالات و شیرالات متابق با استاندارد های 304 / 316/ 321/ 302 همراه با گواهینامه آنالیز قطعات را دارد.

پویان استیل کننده و توزیع کننده انواع اتصالات استنلس استیل مورد استفاده در صنایع مختلف و در انواع لب جوش ، دنده ای، ساکت از قبیل زانو، سه راه، تبدیل، کپ ، بوشن، نیپل ، تردولت ، ولدولت ، ساکولت و غیره …، در ضخامت ها و سایزهای استاندارد آمادگی خود را جهت ارائه خدمات به صنایع مختلف اعلام میدارد.


انواع اصلی اتصالات استنلس استیل پر کاربرد

زانویی ۹۰درجه (LR)
زانویی ۹۰درجه (SR)
زانویی ۴۵ درجه
زانویی ۱۸۰ درجه (LR)
زانویی ۱۸۰ درجه (SR)
سه راهی هم اندازه (Equal Tee)
سه راهی کاهنده ( Reducing Tee )
تبدیل کاهنده هم مرکز(Concentric Reducer)
تبدیل کاهنده غیر هم مرکز (Eccentric Reducer)
درپوش (Cap)


در گرید های

430
304
304L
316
316L
321


در دره های

SCH40-80-160-XXS 8.
SCH10
SCH20
SCH40
SCH80
SCH160


استاندار

#۱۵۰
#۴۰۰
#۳۰۰
#۶۰۰
#۹۰۰
#۱۵۰۰
#30۰۰